پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261741
اعلام شرايط دريافت وام فرزند دوم در سال ۱۴۰۲
تاریخ انتشار : 1402/01/14 08:43:34
نمایش : 768
بر اساس آخرين بخشنامه ابلاغ شده بانک مرکزي شرايط دريافت تسهيلات فرزندآوري در سال ۱۴۰۲ اعلام شد و بر اين اساس شرايط براي فرزند اول، دوم و بيشتر از آن تفاوتي ندارد و فقط مبلغ آن بيشتر خواهد شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بانک مرکزي در بخشنامه‌ دوشنبه هفته گذشته هفتم فروردين ماه شرايط تسهيلات فرزندآوري را به شبکه بانکي ابلاغ کرد. بر اين اساس و مطابق با قانون حمايت از خانواده و جواني جمعيت و قوانين مربوط به ايثارگران، از محل سپرده‌هاي قرض الحسنه اعم از جاري و پس انداز شبکه بانکي (غير از بانک‌هاي قرض الحسنه) پس از کسر سپرده قانوني را به قرض الحسنه اختصاص داده و از طريق بانک هاي عامل (به تشخيص شوراي پول و اعتبار) نسبت به پرداخت تسهيلات قرض الحسنه اقدام  کنند.

مبلغ و شرايط وام فرزند اول تا پنجم و بيشتر

طبق شرايط جديد اعلام شده از سوي بانک مرکزي، براي فرزنداني که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنيا آمده‌اند، تسهيلات قرض الحسنه فرزندآوري پرداخت مي‌شود. به گونه‌اي که براي فرزند اول ۳۰ ميليون تومان، فرزند دوم ۶۰ ميليون تومان، سوم ۹۰ ميليون تومان، چهارم، ۱۲۰ ميليون تومان و براي فرزند پنجم و بيشتر ۱۵۰ ميليون تومان در نظر گرفته شده است.

بانک مرکزي در آخرين ابلاغيه خود آورده است که مسئوليت حسن اجراي اين بخشنامه را داشته و عدم اجراي هريک از بندهاي آن تخلف محسوب شده و در مراجع ذيصلاح قابل پيگيري است.

شرايط دريافت وام بچه دوم با ديگر فرزندها تفاوتي ندارد و تنها ميزان و مبلغ آن متفاوت است. البته در ادامه اين بخشنامه نيز آمده است که اين تسهيلات از حکم موضوع ماده (۱۰) قانون خدمت وظيفه عمومي مستثني است. يعني اگر مشمول خدمت سربازي هم باشيد مي‌توانيد از اين تسهيلات استفاده کنيد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html